Targi branżowe wracają do gry

Targi branżowe wracają do gry

Pandemia koronawirusa ogłoszona przez WHO i w następstwie stan epidemi wprowadzony przez GIS zatrzymał wiele branż, jednak w pierwszej kolejności branże związane z imprezami masowymi. 10 marca 2020 decyzja rządu o odwołaniu wszystkich imprez masowych zatrzymała całą branżę targowo-wystawienniczą. To sytuacja wyjątkowo, bo wiele innych branż zostało wygaszonych, nałożono na ich funkcjonowanie obostrzenia, jednak wciąż pozostawiono możliwości prowadzenia działalności na mniejszą skalę lub w ograniczonym zakresie. Branża targowa zatrzymała się całkowicie. Międzynarodowe Targi Poznańskie, Targi Kielce, Targi w Krakowie, czy Międzynarodowe Targi Gdańskie od kilku miesięcy ponoszą gigantyczne straty, odnotowują przychody niższe nawet o 90%.  Już w maju wniosek o upadłość złożyła firma Murator Expo wchodząca w skład grupy kapitałowej ZPR. Firma organizowała duże imprezy targowe, m.in. targi Wiatr i Woda czy Warszawskie Targi Książki. Wszystkie aktywności branży targowej zostały zawieszone. Nasza działalność w tym obszarze także spadła do zera.

Nowe otwarcie ogłoszono na 6 czerwca. Branża targowa z niecierpliwością oczekiwała na tę wiadomość. Ministerstwo Rozwoju z Głównym Inspektoratem Sanitarnym przygotowało nowe wytyczne organizacyjne zapewniające bezpieczeństwo obsłudze, wystawcom i gościom targów. Pierwsze duże imprezy zaczęły się realnie po okresie wakacyjnym.
ENERGATAB to jedna z większych imprez zorganizowanych po po zamknięciu spowodowanym pandemią koronawirusa. To jednocześnie największe w Polsce targi energetyki i elektrotechniki i jednocześnie pierwsze tego typu targi Mimo specyficznej sytuacji na udział w targach zdecydowało się aż 300 wystawców. Na tej imprezie pojawiły się dwie nasze realizacje z systemem "I'M CUBE". Jedna z nich zaprojektowana dla firmy Phoenix Contact, która zdecydowała się na nową, innowacyjną formułę prowadzenia targów. Stoisko jest w pełni bezobsługowe. Fizycznie w przestrzeni stoiska nie ma personelu. Doradcy firmowi pozostają jednak w gotowości dla odwiedzających stoisko. Zaprojektowano 4 pokoje z videokonferencją, gdzie specjaliści opowiadają o produktach. Fizyczna ekspozycja daje możliwość bliższego poznania ich formy i budowy. Odwiedzający mogą zobaczyć prezentacje produktowe a merytorycznym wsparciem są zdalnie połączeni pracownicy Phoenix Contact. Taka formuła świetnie się sprawdza. Być może nawet burzy pewien dystans i staje się efektywniejsza.
Realizacja i formuła robią wrażenie. Czy mamy do czynienia z nowym podejściem do targów, pokaże przyszłość.